Tisdag

Jaa, idag är det tisdag, bara så att alla vet liksom ;) Idag var vi på tingsrätten, på det där misshandelsmålet, det var inte med något vittne eller någon advokat, han som hade misshandlat talade för sig själv, vilket jag tyckte var skitmodigt och han gjorde det bra också! Det som var lite tråkigt var att han var helt med, erkände och när dom frågade hur han ställde sig till skadeståndet som dom ville ha på 6 500 sa han "ja, det är väl bara att betala det", det hade varit roligare om han inte erkände eller inte ville betala eller nåt. Och åklagaren kan ha varit den tråkigaste tant jag har lyssnat på på länge, jag lyssnade inte så noga när hon pratade (a) Men jag försökte faktiskt! Men en jätteknepig grej, när dom frågade han som hade misshandlat om han hade nåt mer att tillägga så berättade han att han skulle anmäla dne killen som han hade misshandlat för mordhot, för han hade hotat honom och sagt att hans kompisar skulle döda honom, efteråt när dom var utanför, och när han skulle anmäla det så la polisen ner på en gång, tog det inte seriöst alls och sa att det inte var bra om han anmälde för det skulle bli så mycket tjafs, det var helt sjukt ju! han borde anmäla dom poliserna/polisen gjorde så! Och jag tyckte nog att han som hade blivit misshandlad var kontigare och läskigare än han som hade misshandlat, kallade random folk för knarkare och grejjer, och mordhotat och sånt ju, aa, han var lite knepig.
Aa, och sen när jag kom hem så har jag typ inte gjort någonting :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback